Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metody generování rostlin pro počítačovou grafiku
Picek, Jiří ; Tóth, Michal (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá metodami využitelnými pro generování rostlin pro počítačovou grafiku. Nejpodrobněji je zde probraná metoda generování pomocí L-systémů. Práce popisuje jednotlivé rozšíření 0L-systémů. Pro získání geometrické reprezentace modelu je výstup L-systému zpracován želví grafikou. Geometrická reprezentace modelu je následně pomocí grafické knihovny OpenGL vykreslena. Textury jsou generovány Perlinovou šumovou funkcí implementovanou v jazyce GLSL.
Generování procedurálních terénů
Petlan, Michael ; Bartoň, Radek (oponent) ; Přibyl, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice algoritmů náhodného generování výškových map. Popisuje základní teoretické poznatky a rozvíjí je o využití L-systémů pro vytváření říční sítě. V rámci práce byla implementována knihovna algoritmů pro generování výškových map a jednoduchá aplikace, demonstrující její použití.
Procedurální architektura
Roreček, Pavel ; Tóth, Michal (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje implementaci knihovny pro procedurální generování architektury. V práci je popsán způsob zpracování vstupních souborů obsahujících popis pravidel a symbolů. Vygenerovaný model je zobrazen pomocí vizualizační aplikace využívající knihovnu OpenGL a může být vyexportován do souboru.
Procedurální generování v Unity
Goš, Pavel ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření procedurálního generátoru podzemních kobek v herním enginu Unity. V práci lze najít popis nejdůležitějších systémů tohoto enginu. Zároveň je zde popsán vývoj a implementace procedurálního generování půdorysu mapy za využití Perlinova šumu a její následné výplně objekty.
L-systémy a jejich aplikace v počítačové grafice
Sojma, Zdeněk ; Čermák, Martin (oponent) ; Koutný, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje deterministické bezkontextové L-systémy (D0L-systémy), jejichž funkcí je paralelní přepisování symbolů v řetězci za účelem modelování rostlinám podobných struktur, především listů rostlin. Dále se zabývá využitím těchto L-systémů v počítačové grafice a vysvětluje využití stochastických L-systémů, které ovlivňují topologii a geometrii rostliny. Ty využívají náhodnosti při přepisu symbolů v L-systému, a tím nám dovolují modelovat celou řadu navzájem rozdílných, ale přesto podobných modelů rostlin. Interpret L-systémů je implementován v prostředí .NET s využitím knihovny OpenGL.
Sekvenční a paralelní gramatiky: vlastnosti a aplikace
Klobučníková, Dominika ; Martiško, Jakub (oponent) ; Meduna, Alexandr (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá problematikou sekvenčných a paralelných gramatík. Obe skupiny zastrešujú veľké množstvo gramatických tried, väčšina ktorých však nemá veľké uplatnenie kvôli komplikáciám spojeným s ich spracovaním. Práca skúma niektoré takéto gramatiky, ako napríklad gramatiky s rozptýleným kontextom, multigeneratívne gramatické systémy a interaktívne L-systémy s dôrazom na ich normálne formy. Práca následne predstavuje niekoľko algoritmov využívajúcich vlastnosti týchto gramatík, ako aj ich normálnych foriem. Tieto algoritmy sú založené na algoritme Cocke-Younger-Kasami pre bezkontextové gramatiky a dokážu spracovať ľubovoľnú gramatiku v príslušnej normálnej forme. Posledná časť práce predstavuje program implementujúci navrhnuté algoritmy.
Procedurální generování voxelových modelů
Hypeš, Tomáš ; Matýšek, Michal (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o technikách procedurálního generování a jeho využití při tvorbě voxelových modelů. Využity byly techniky jako Perlinův šum, Voroného diagram, L-systémy apod. Tyto znalosti jsou následně využity pro vytvoření generátoru světa pro počítačovou hru s otevřením světem. Tato hra poskytuje hráči možnost tento svět modifikovat a využít jeho kreativitu např. při stavbě budov. Hra ovšem neposkytne hráči všechny možnosti zadarmo, ale např. pro stavbu budovy si bude muset nejdříve najít a natěžit materiál. Hra byla napsána v programovacím jazyce C++ s využitím knihoven Boost, SDL a OpenGL.
L systémy a jejich aplikace
Koutný, Jiří ; Goldefus, Filip (oponent) ; Meduna, Alexandr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá deterministickými bezkontextovými L-systémy, zasazuje je do oblasti procedurálního modelování a staví je do souvislosti s fraktální geometrií. Zabývá se technikou přepisování a jejím využitím pro modelování rostlinám podobných struktur. Dále popisuje složitější typy L-systémů, zejména jejich kontextové a parametrické varianty. Ukazuje oblasti využití L-systémů zejména v oblasti počítačové grafiky a zaměřuje se na jejich využití pro procedurální modelování architektury. V závěru nastiňuje další možnosti využití procedurálního modelování pomocí L-systémů a představuje některá další rozšíření přepisovacích pravidel, která budou předmětem dalšího vývoje práce.
Procedurální generování měst
Hamerník, Pavel ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
V této práci se zabývám zkoumáním metod pro procedurální generování terénu, měst a interiérů. Nejdříve jsou rozebrány nejčastější techniky procedurálního generování, poté použitelné techniky či algoritmy pro generování terénu a měst. Pomocí těchto metod a technik se snažím vytvořit 3D aplikaci demonstrující generování světa, který obsahuje terén a město. Aplikace v závislosti na počátečním celém číslu dokáže generovat různé městské scény.
Procedurální generování vegetace
Zuzaňák, Ondřej ; Milet, Tomáš (oponent) ; Kobrtek, Jozef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá procedurálním generováním vegetace za pomocí L-systémů. Představuje procedurální generování jako prostředek pro tvorbu modelů rostlin. Dále popisuje jednotlivé druhy L-systémů a jejich využití v počítačové grafice. Funkčním výstupem práce je implementace algoritmu pro generování modelů rostlin ve 3D prostoru, jehož výsledek je vizualizován pomocí grafické knihovny OpenGL.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.